Obchodné podmienky pre podnikateľov
Obchodné podmienky pre podnikateľov
Článok I. Úvodné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky pre podnikateľov (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú právne vzťahy a povinnosti medzi Miriam Miklušovou, so sídlom Krosnianska 11, 04022 Košice, IČO: 35422564, DIČ: 1044852545, zapísanou: Okresný úrad Košice, číslo živnostenského registra: 804-4877 a jej obchodnými partnermi v obchodno-záväzkových vzťahoch vznikajúcich pri dodávaní tovarov zo sortimentu Miriam Miklušovej kupujúcemu na základe kúpnych zmlúv.
- Tieto Obchodné podmienky sa nevzťahujú na dodávanie tovaru spotrebiteľom, teda fyzickým osobám, ktoré kupujú tovar pre svoju priamu spotrebu.
Článok II. Definícia základných pojmov
- Predávajúcim sa rozumie Miriam Miklušová, so sídlom Krosnianska 11, 04022 Košice, IČO: 35422564, DIČ: 1044852545, zapísaná: Okresný úrad Košice, číslo živnostenského registra: 804-4877.
- Kupujúcim sa rozumie fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti a ktorá doručí predávajúcemu objednávku v súlade s týmito obchodnými podmienkami.
- Sídlom alebo adresou predávajúceho sa rozumie Krosnianska 11, 04022 Košice.
- E-mailovou adresou predávajúceho sa rozumie info@dinair.sk.
- Telefónnym číslom predávajúceho sa rozumie +421 905 984 105.
- Účtom predávajúceho sa rozumejú bankové účty:
- IBAN: SK90 0900 0000 0051 7541 7863 vedený v: Slovenská sporitelňa a.s. (v EURO), BIC / SWIFT: GIBASKBX
- E-shopom sa rozumie internetový obchod, prevádzkovaný predávajúcim a reprezentovaný súborom internetových stránok a aplikácií elektronického obchodu na internetovej doméne www.dinair.sk.
- Zmluvou alebo kúpnou zmluvou sa rozumie kúpna zmluva uzavretá podľa ustanovenia § 409 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, medzi predávajúcim a kupujúcim pri výkone ich podnikateľskej činnosti.
- Tovarom sa rozumie tovar, ktorý je dostupný v e-shope v čase zadania objednávky a ktorý môže byť predmetom objednávky kupujúceho.
- Objednávkou sa rozumie úkon kupujúceho, ktorý prostredníctvom e-shopu vyjadruje svoju vôľu uzavrieť s predávajúcim zmluvu.
Článok II. Informácie o tovare a cenách
- Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností, sú uvedené pri jednotlivých tovaroch v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené bez dane z pridanej hodnoty, nakoľko predávajúci nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty. V prípade, že sa predávajúci stane platiteľom dane z pridanej hodnoty, ceny tovaru budú uvedené bez dane z pridanej hodnoty ako aj s daňou z pridanej hodnoty. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje uzavretie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
- Ceny uvedené v internetovom obchode môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien.
- Tovary umiestnené v katalógu internetového obchodu sú informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
- V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru.
- Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
Článok III. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám.
- Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
- prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, v prípade registrovaného kupujúceho
- vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
- Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
- Kupujúci má možnosť sa pred odoslaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou tovaru vrátane prípadnej DPH a všetkými ďalšími poplatkami. Kupujúci má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť so skutočnosťou, po akú dobu zostáva ponuka alebo cena v platnosti.
- Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Odoslať objednávku". Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
- Okamžite po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzatvorená až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky predávajúci doručí na emailovú adresu kupujúceho zadanú v objednávke.
- V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodný podmienkach.
- Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokiaľ nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku písomne alebo prostredníctvom e-mailu predávajúceho.
- V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienkach. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
Článok IV. Zákaznícky účet
- Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
- Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v zákazníckom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný bez zbytočného odkladu aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
- Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
- Predávajúci môže zrušiť zákaznícky účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj zákaznícky účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
- Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a/alebo softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a/alebo softvérového vybavenia tretích osôb.
Článok V. Platobné podmienky a dodanie tovaru
- Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť nasledovnými spôsobmi:
- bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho
- bezhotovostne platobnou kartou
- bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho prostredníctvom platobnej brány GoPay
- dobierkou v hotovosti pri odovzdaní tovaru
- v hotovosti pri osobnom odbere
- Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, kúpnou cenou sa ďalej rozumejú aj náklady spojené s dodaním tovaru.
- V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
- V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
- V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania celej kúpnej ceny na bankový účet predávajúceho.
- Kupujúci sa zaväzuje uhradiť kúpnu cenu spôsobom ktorý si zvolí v objednávke, avšak najneskôr pri odbere a/alebo prevzatí tovaru.
- Predávajúci môže požadovať od kupujúceho vopred zálohu na kúpnu cenu tovaru.
- Cenové akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom voľne predajnom tovare nie je uvedené inak.
- Tovar je kupujúcemu dodaný:
- na adresu určenú kupujúcim objednávke
- osobným odberom
- Voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania tovaru.
- Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
- Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. V prípade nevyzdvihnutia objednaného tovaru kupujúcim je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s dopravou vo výške kupujúcim vybraného spôsobu dopravy, ktorá je splatná do siedmich (7) dní od doručenia výzvy k platbe formou vystavenej faktúry. V prípade neuhradenia faktúry do jej splatnosti je účtovaný úrok z omeškania vo výške 0,05% z neuhradenej sumy za každý deň omeškania
- Kupujúci je povinný skontrolovať tovar , ako aj jeho obal, ihneď pri doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je kupujúci povinný vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne predávajúci poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru, dodať kupujúcemu nový tovar.
- Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho. / Daňový doklad je priložený k dodávanému tovaru.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny. Do úplného zaplatenia celej kúpnej ceny tovaru nesmie kupujúci tovar previesť na tretiu osobu, spotrebovať, poškodiť ani zaťažiť právom tretej osoby.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho alebo ak tak neurobí včas, v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme.
- Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim momentom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru.
- V prípade, ak kupujúci neprevezme tovar v súlade s týmito obchodnými podmienkami, tovar bude uložený na sklade predávajúceho. V prípade, ak je kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru o viac ako 5 pracovných dní, predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu poplatok za uskladnenie. Výška poplatku za uskladnenie je v prípade kupujúceho určená vo výške 0,5% ceny tovaru bez DPH za každý deň omeškania, ak nie je medzi predávajúcim a kupujúcim v jednotlivom prípade výslovne dohodnuté inak. Ak je kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru viac ako 60 dní, ako aj v prípade, ak hodnota tovaru dosiahne poplatok za uskladnenie, predávajúci má právo tovar predať a z výťažku z predaja uspokojiť svoje nároky.
Článok VI. Stornovanie objednávky
- Kupujúci môže stornovať objednávku, ktorá ešte nebola vybavená najneskôr v deň odoslania objednávky, zaslaním žiadosti na emailovú adresu predávajúceho. Za storno objednávky podľa predchádzajúcej vety si predávajúci neúčtuje žiadne poplatky. V prípade uhradenej kúpnej ceny predávajúci vráti kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu v lehote štrnásť (14) kalendárnych dní bezhotovostným prevodom na účet, z ktorého bola uskutočnená úhrada kúpnej ceny.
- V prípade, ak kupujúci stornuje objednávku v čase od jej potvrdenia predávajúcim do dodania tovaru, je povinný uhradiť predávajúcemu všetky účelne vynaložené náklady spojené s realizáciou predmetnej objednávky.
- Predávajúci má právo stornovať objednávku z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru. O stornovaní objednávky bude predávajúci kupujúceho bezodkladne informovať telefonicky, písomne alebo e-mailom. V prípade, ak kupujúci uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, táto mu bude vrátená do štrnástich (14) kalendárnych dní bezhotovostným prevodom na účet, z ktorého bola uskutočnená úhrada kúpnej ceny.
Článok VII. Cenová politika
- V záujme zabezpečenia stability na trhu sa kupujúci zaväzuje dodržiavať cenovú politiku stanovenú predávajúcim.
- Všetky ceny uvedené v e-shope predávajúceho okrem cien označených ako „Zľava“ sú považované za maloobchodnú cenu navrhnutú výrobcom (v e-shope označené ako „MSRP“).
- MSRP je informatívna a kupujúci ju môže použiť ako východiskovú pre stanovenie ceny tovaru na ďalší predaj.
- Minimálna inzerovaná cena (v e-shope označená aj ako „MAP“) je cena za produkt pod ktorú kupujúci nesmie daný tovar inzerovať.
- V prípade, ak dôjde k porušeniu podmienok stanovených cenovou politikou predávajúceho, má predávajúci právo ukončiť spoluprácu s kupujúcim a odmietnuť mu ďalší predaj.
Článok VIII. Dodacie podmienky
- Dostupnosť tovaru je uvedená pri každom tovare v e-shope.
- Predávajúci sa zaväzuje objednaný tovar expedovať čo najskôr po potvrdení objednávky.
- Ak sa predávajúci a kupujúci v zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar bezodkladne, najneskôr však do tridsiatich (30) kalendárnych dní odo dňa uzavretia zmluvy. Ak predávajúci neplnil svoj záväzok dodať tovar v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho písomne vyzve, aby tovar dodal v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá tovar ani v tejto dodatočnej primeranej lehote uvedenej v písomnej výzve kupujúceho, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
- Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a časť z nich nie je skladom, predávajúci o tom informuje kupujúceho a navrhne mu možnosť čiastočného dodania tovaru.
- Za miesto plnenia sa považuje miesto uvedené v objednávke, do ktorého je tovar objednaný.
- V prípade, ak je kupujúcim právnická osoba, osobné prevzatie tovaru bude umožnené iba:
- štatutárnemu orgánu právnickej osoby, ktorý sa preukáže dokladom totožnosti a originálom alebo úradne overenou kópiou aktuálneho výpisu z príslušného verejného registra alebo evidencie, v ktorej je zapísaná
- osobe, ktorá sa preukáže plnomocenstvom udeleným touto právnickou osobou s úradne osvedčeným podpisom štatutárneho orgánu a kópiou aktuálneho výpisu z verejného registra alebo evidencie, v ktorej je zapísaná.
V prípade, ak kupujúci – právnická osoba doklady uvedené vyššie pri prevzatí tovaru nepredloží, môže predávajúci odmietnuť tovar vydať.
- Náklady spojené s vynáškou tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
- Prevzatie tovaru kupujúcim je možné až po jeho úplnom zaplatení, ak sa kupujúci s predávajúcim nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pri prevzatí tovaru, resp. v iný dohodnutý termín, zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy a požadovať od kupujúceho náhradu za vzniknuté náklady na objednanie a dodávku nezaplateného tovaru.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny. Do úplného zaplatenia celej kúpnej ceny tovaru nesmie kupujúci tovar previesť na tretiu osobu, spotrebovať, poškodiť ani zaťažiť právom tretej osoby.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho alebo ak tak neurobí včas, v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme.
Článok IX. Práva a povinnosti
Kupujúci má právo najmä:
- na dodanie tovaru predávajúcim riadne, bez vád a včas,
- požadovať od kupujúceho bezplatné odstránenie vád tovaru.
Kupujúci je povinný najmä:
- poskytnúť dohodnuté spolupôsobenie pre predávajúceho,
- prevziať od predávajúceho riadne dodaný tovar,
- zaplatiť predávajúcemu dohodnutú cenu za tovar,
- prezrieť tovar, zistiť a oznámiť vady tovaru predávajúcemu a oznámiť predávajúcemu voľbu práva na ich odstránenie,
- prevziať tovar od predávajúceho po odstránení vád.
Predávajúci má právo najmä:
- na požadovanie dohodnutého spolupôsobenia kupujúceho,
- požadovať od kupujúceho predĺženie času plnenia,
- na prevzatie riadne dodaného tovaru kupujúcim.
Predávajúci je povinný najmä:
- upozorniť kupujúceho na nevhodné pokyny,
- dodať tovar kupujúcemu riadne a včas v množstve, akosti a vyhotovení dohodnutom v zmluve,
- poskytnúť kupujúcemu sprievodné doklady a doklady na prevzatie zásielky od dopravcu,
- požiadať dopravcu o vystavenie nákladného alebo náložného listu pri preprave tovaru,
- odstrániť oznámené vady a dohodnúť lehotu na ich odstránenie.
Článok X. Záruka za akosť, zodpovednosť za vady a reklamačný poriadok
- Predávajúci zodpovedá za vady tovaru.
- Záručná doba je dvadsaťštyri (24) mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doby.
- Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
- Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len ak preukáže, že tieto vedy mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
- Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu so záručným listom, ak bol dodaný výrobcom a dokladom o zaplatení.
- Reklamácie je nevyhnutné uplatňovať bez zbytočného odkladu potom, ako kupujúci vadu zistil alebo mohol zistiť. Reklamácia musí byť vyhotovená písomne, musí obsahovať presné označenie vady a požadovaný nárok zo zodpovednosti za vady tovaru, inak sa nepovažuje za uplatnenú.
- Kupujúci môže uplatniť reklamáciu tovaru, podať sťažnosť alebo iný podnet:
- osobne na adrese sídla predávajúceho,
- elektronickým podaním na e-mailovú adresu predávajúceho,
- písomným podaním zaslaným doporučene na adresu predávajúceho.
- Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci odporúča kupujúcemu reklamovaný tovar poistiť.
- Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho, ak predávajúci alebo určená osoba neurčí inak.
- Lehota na vybavenie reklamácie pre podnikateľov nie je zákonom upravená, reklamácie podnikateľov v zmysle týchto obchodných podmienok sa však predávajúci zaväzuje vybaviť v lehote do šesťdesiat (60) kalendárnych dní.
- Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola zmluva uzatvorená, musel vedieť.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
- nepredložením záručného listu, dokladu o zaplatení, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
- neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- používaním alebo skladovaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými na území Slovenskej republiky,
- poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
- zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby
- neuplatnením reklamácie riadne a včas.
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie a to buď:
- odovzdaním opraveného tovaru,
- výmenou tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
- Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
- V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodne vystavenej faktúry a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
- Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky bezplatné.
- V prípade, ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť opravou, bude tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha vady nebráni obvyklému užívaniu, má kupujúci nárok na primeranú zľavu z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto vadu reklamovať.
- V prípade, ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, predávajúci je oprávnený vadný tovar vymeniť za tovar s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami.
- V prípade, ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom môže kupujúci:
- požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,
- požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,
- požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- odstúpiť od zmluvy.
- Uplatnený nárok nemôže kupujúci meniť bez súhlasu predávajúceho. Ak sa však ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže predávajúci vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu tovaru. Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže kupujúci odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. V prípade, ak kupujúci neoznámi voľbu svojho nároku v uvedenej lehote, má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
- Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v podaní na uplatnenie reklamácie.
- Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa týchto Obchodných podmienok, vyčerpané a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
Článok XI. Odstúpenie od zmluvy
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo za cenu, ktorá je uvedená v e-shope. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do štrnástich (14) dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim.
- Kupujúci môže od zmluvy odstúpiť v zmysle ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, ak tieto obchodné podmienky neumožňujú iný spôsob.
Článok XII. Záverečné ustanovenia
- Právne vzťahy výslovne neupravené týmito Obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a to predovšetkým príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení, ak tieto Obchodné podmienky neobsahujú inú úpravu.
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto obchodné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny obchodných podmienok sa riadi celý proces nákupu tými obchodnými podmienkami, ktoré boli platné a účinné v momente odoslania objednávky kupujúcim a sú prístupné v e-shope predávajúceho.
- V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto obchodných podmienok je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení obchodných podmienok, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia. Predávajúci a kupujúci sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení zmluvy alebo týchto Obchodných podmienok je neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie ustanovením novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.
- Tieto Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy a sú záväzné pre obe zmluvné strany zmluvy.
- Tieto Obchodné podmienky sa nevzťahujú na maloobchodný predaj – dodávanie tovaru spotrebiteľom, fyzickým osobám, ktoré nakupujú tovar pre svoju osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
- V prípade akýchkoľvek sporov medzi predávajúcim a kupujúcim týkajúcich sa práv a povinností vyplývajúcich z týchto Obchodných podmienok a zmluvy, sú príslušnými na konanie súdy v Slovenskej republike.
- Tieto Obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.08.2021 .
- Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím zmluvy.